Saunajoogaa ja Kiireenkesytystä 18.-19.3.2017

Kisis tarjoaa lempeää liikuntaa ja miniloman mielelle 18.-19.3.2017. Kurssilla opit tunnistamaan itsesi kiirehtijänä sekä omassa työssäsi että tiimissä. Hauska ja mukaansatempaava ohjelma tarjoaa erilaisia avaimia ja uusia näkymiä arjen haasteisiin.

Kehoa puolestaan hellitään lempein liikkein sekä saunan lämmössä että kevättalven raikkaassa luonnossa. Saunajooga rentouttaa mieltä, parantaa keskittymiskykyä ja opettaa vähentämään suorittamista. Sen rentouttava vaikutus syntyy saunan miedosta lämmöstä, hiljaisuudesta ja joogaan pohjautuvista helpoista liikkeistä. Saunajooga sopii kaikille ikään, kokoon tai kuntotasoon katsomatta. Ei edellytä aikaisempaa kokemusta joogasta. Tutustu kurssiesitteeseen TÄSTÄ

Pekka Nikumatti, Saunayoga International Oy:n kehityspäällikkö ja kouluttaja.

”Olen ohjannut liikuntaa jo yli kymmenen vuoden ajan. Lajeina mm. Saunayoga, Saunapilates, jooga, sisäpyöräily, Bodypump, Bodybalance, Grit, Cxworx ja putkirullaus. Olen toiminut aiemmin myös vuosia personal trainerina ja ravintovalmentajana.” 

Mitä on kiireen kesytys, ketkä ovat kiireenkesyttäjiä?

Havahdu siihen mitä kiire on ja miten sitä voidaan kesyttää. Hyödynnä mikroaskelten voimaa. Tee valintoja Hyvän työelämän pörsseissä. Löydä parhaiten toimivat Tosiroolit. Vapaudu ajan ja paikan kahleista. Inspiroidu uusiin mahdollisuuksiin Tulevaisuustalkoissa.”

Lue lisää ja ihastu: Kiireenkeyttäjän Blogi

Alustava ohjelma

LAUANTAI 18.3.

10.00-11.30 Les Mills Bodybalance

12.00-13.00 Lounas

13.00-14.00 Luento, aiheena rentoutumisen merkitys.

14.30-16.30 Saunajoogaa

17.00-18.00 Päivällinen

19.00-20.00 Illanviettoa kodalla

SUNNUNTAI 19.3.

7.30-9.00 Aamiainen

9.00-9.45 Aistikävely

10.00-11.30 Kiireenkesytysluento: Omat kiirehaasteeni, kiirehtijätyylit , HET – hyvän elämän tasapaino, oma hyvinvointisuunnitelma. Merja Vuorinen, kiireenkesyttäjäkonsultti

11.30-12.30 Lounas

13.00-14.30 Läsnäolo ja keskittyminen, rentoutus- ja mindfulness-harjoituksia.

HINTA190€/hlö

Hinta sisältää majoituksen, ruokailut ja kurssiohjelman.

Ilmoittaudu tästä

Saunajoogan hyödyt

Lihakset: Saunayoga-sarjaa kuuluu lihaksia vahvistavia ja venyttäviä liikkeitä. Vahvistavat liikkeet parantavat toiminnallisella tavalla koko kehon lihaskuntoa. Venyttävät liikkeiden tekeminen lämmössä parantaa lihasten liikkuvuutta nopeasti lempeällä tavalla.

Selkäranka ja nivelet: Saunayoga hyvää vastapainoa esimerkiksi istumatyön jäykistämälle keholle, sillä liikkeet parantavat selkärangan sekä olka-, lonkka- ja polvinivelien liikkuvuutta.

Kehonhuolto: Saunan lämpö ja joogaan pohjautuvat liikkeet nopeuttavat fyysisestä rasituksesta palautumista ja ennalta ehkäisevät loukkaantumisia. Liikkeet parantavat myös tasapainoa ja kehonhallintaa.

Stressinpurku: Saunayoga-harjoitus rentouttaa mieltä, parantaa keskittymiskykyä ja opettaa vähentämään suorittamista. Nämä yhdessä purkavat stressin oireita ja lisäävät läsnäolon tunnetta.

Unenlaatu: Laji on saanut lempinimen ”aikuisten unikoulu”, sillä Saunayoga helpottaa nukahtamista ja parantaa unenlaatua.

Lisätietoja  www.saunayoga.com