Kisiksen kattava lajivalikoima

Kisiksessä on varaa valita!
Kisakeskuksessa on mahdollista osallistua liikunnan ammattilaisten ohjaamille harrastekursseille ja tunneille tai harrastaa omaehtoista liikuntaa sisähalleissa, pallokentillä ja luonnossa. Lajivalikoima on runsas ja mielenkiintoinen! Tervetuloa hiomaan taitoja, testauttamaan kuntoa tai tutustumaan kokonaan uuteen lajiin.

Ohjatut tunnit
Yhteisöt ja tiimit
Testaukset
Ryhmäliikuntalajit

KISIKSEN Ohjatut tunnit (45 min)

** lajit suosittelemme pidettäviksi tuplatunteina, jotta koko ryhmä ehtii kokeilla lajia. Suluissa ryhmän koko maksimissaan.

Frisbeegolf– Frisbeegolfin säännöt, heittotekniikat ja niksit haltuun ennen radalle siirtoa(20 hlöä)

Suunnistuskoulu** – Tutustutaan välineistöön ja karttamerkkeihin (20 hlöä)
Geokätköily** – Kuka löytää maastoon piiloitetut aarteet ensimmäisenä gps -laitteen avulla? (20 hlöä)
Crosstraining – Innostavassa ja monipuolisessa harjoitusmuodossa yhdistyy aerobisten ja voimaominaisuuksien harjoittelu (16 hlöä)
Melonta** – Alku-opastuksen jälkeen lähdetään tutkimaan Kullaanjärveä inkkarikanooteilla (16 hlöä)

Leirikoulugolf – Tutustutaan golfiin (16 hlöä)

Jättikanootit** – Miehistökanootit Uppo ja Tukki siirtävät isommatkin ryhmät melomaan (20 hlöä)
KinBall – Hauska joukkuepeli jossa pelivälineenä todella iso “lentävä” pallo (12-18 hlöä)
Sisäkurling – Jäällä pelatun curlingin pikkuveli (24 hlöä)
Sulkapallo – Tekniikan ja sääntöjen opettelua pelaten (12 hlöä)
Pickleball – Helppo ja hauska mailapeli kaikenikäisille. Opitaan perusteet ja säännöt (12-18 hlöä)
Salibandy – Pallonhallintaa ja tekniikkavinkkejä pelin lomassa (30 hlöä)
Tankofutis – Pöytäfutista ihmiskoossa! Tämä peli sopii kaikille taitotasosta ja iästä riippumatta (14-20 hlöä)
Jättipallo – Fitball Ison jumppapallon avulla parannetaan lihaskuntoa, kehonhallintaa ja tasapainoa (15 hlöä)
Kahvakuula – Kahvakuulaharjoittelu kehittää voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta (12-16 hlö)
Gladiaattorirata** – Toiminnallisella sisäradalla seulotaan ryhmästä “tosi-gladiaattorit”! (30 hlöä)
Joukkuekisailut** – Leikkimieliset kisailut ikään katsomatta

Ryhmätoimintatehtävät – Kiperien tehtävien ratkomiseen tarvitaan koko ryhmän saumaton yhteistyö (20 hlöä)
Seinäkiipeily** – Voita itsesi seitsemän metrin seinällä (18 hlöä)
Jousiammunta** –  Koukuttava tarkkuuslaji (18 hlöä)
Parkour** – Liikkumisen taitoa ja taidetta paikasta A pisteeseen B (25 hlöä)
Sauvakävely – Sauvakävelytekniikkaan tutustuminen (25 hlöä)
Lumikenkäily** – Lumikenkäilyn perusteet (20 hlöä)

OMAN ohjaajan johdolla

Näihin lajeihin lainaamme välineet jos opetus tapahtuu ryhmän oman ohjaajan johdolla.

Ulkona
Valokuvasuunnistus, Frisbeegolf, Monitoimikenttä, Beachvolley, Tennis, Uinti, Soutu, Luontopolku, Jalkapallo, Pihapelit ja -leikit, Kalastaminen, Perinnepelit

Sisällä
Jättitrampoliini, Sulkapallo, Sähly, Sisäbingosuunnistus, Kuntosali, Lentopallo ym.

Yhteisöt ja tiimit

Ryhmäsawotta (Työyhteisön ryhmäytyminen) – Tiimihenkeä kohentavia tehtäviä, joissa ryhmä yhdessä kohtaa ja ratkaisee haasteet
Ryhmäkisat – Kevyttä leikkimielistä yhdessäkisailu ja hauskoja ongelmatehtäviä

Testaukset

Polkupyöräergometritesti – Kuntoilijoille tarkoitetulla epäsuoralla polkupyörätestillä arvioidaan kestävyyskuntoa
UKK-Kävelytesti – Testitulokset kertovat testattavan aerobisen kunnon suhteessa terveyteeen ja toimintakykyyn
Lihaskuntotesti – Voit testata fyysisiä ominaisuuksia sekä lajikohtaisesti, että yleisellä tasolla

Ryhmäliikuntalajit

Nia© – inspiroivan musiikin ja monipuolisten liikkeiden avulla toteutuva eri tanssi- ja kamppailulajeista ja kehon huollosta koostuva liikuntamuoto

SeasonalYoga© – vuodenaikojen ja vuorokausi-rytmin vaihteluun pohjautuvaa pehmeää dynaamista yogaharjoittelua yhdistäen kehon, mielen ja energian tuntemuksen

SeasonalPilates© – harjoittaa kehotietoisuutta, voimaa, liikkuvuutta ja vahvistaa kehon korsettia ja vähentää selän kuormittavuutta vuodenaikoihin ja luonnon muuttuvaan energiaan pohjaituen

Yogavenyttelyssä käytetään yogan perinteisiä liikemuotoja ja hengitystekniikkaa

ChiBall© on lempeä, kehoa ja mieltä inspiroiva kevyt, mutta tehokas liikuntamuoto. Siinä liikutaan pehmeän ja aromaattisen pallon kanssa, joka tuo harmoniseen liikuntaan mielekkyyttä ja ohjaa kehon liikeratoja. ChiBall harjoittelussa seurataan vuodenaikojen vaihtelua kohti tasapainoa, hyvinvointia ja harmoniaa

Taiji on vanha kiinalainen taistelutaito. Se tunnetaan nykyisin terveyttä edistävänä liikuntana, jonka hitaat pehmeä liikkeet sopivat kaikenikäisille ja -kuntoisille. Taiji rauhoittaa mieltä sekä kehittää tasapainoa ja henonhallintaa

Tasapainoradalla harjoitetaan kehoa ja tasapainoasistia monien hauskojen, hyödyllisten ja monipuolisten harjoitteiden avulla

FlowTonic© on uusi harjoitusmenetelmä, jossa kehitetään kehon liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa sileiden tyynyjen avulla. FlowTonic© -tyynyjä voidaan hyödyntää mm. kehon keskivartaloa vahvistettaessa, pehmeiden ja notkeutta edistävien harjoitteiden avulla

Gymstick©-liikuntavälineen avulla horjutetaan tasapainoa ja vahvistetaan koko kehoa toiminnallisten lihaskuntoharjoitteiden avulla. Gymstick-liikuntatunnin teemaksi voi valita eri vaihtoehtoja: Gymstick-Pilates: kehonhallintaa- ja huoltoa. Gymstick-Muscle: tehokas ja toiminnallinen lihaskuntotunti + venyttely. Gymstick-Circuit: helppo ja hauska kiertoharjoittelu + venyttely. Gymstick-Cardio: vauhdikas askelsarja lämmittely ja lihaskunto + venyttely

Functional training – Toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Functional training mahdollistaa tehokkaamman harjoittelun lyhyessä ajassa! Sen keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Välineinä käytetään mm. kahvakuulia, fitballia, voimatankoja, step-penkkejä jne.

HIIT – High Intensity Interval Training on suomeksi kovatehoista intervalli harjoittelua. Tunnilla tehdään liikkeitä koko keholle aikaa vastaan  ja nopealla intensiteetillä. Pääset kehittämään kestävyyttä, räjähtävyyttä, lihasvoimaa, sekä parantamaan maksimaalista hapenottokykyä. Kova, monipuolinen ja sykettä nostava tunti joka sopii kaikille. (kuntotasoon nähden sovelletaan liikkeitä ja jokainen tekee omalla tahdillaan)