Kisiksen kattava lajivalikoima

Kisiksessä on varaa valita!
Kisakeskuksessa on mahdollista osallistua liikunnan ammattilaisten ohjaamille harrastekursseille ja tunneille tai harrastaa omaehtoista liikuntaa sisähalleissa, pallokentillä ja luonnossa. Lajivalikoima on runsas ja mielenkiintoinen! Tervetuloa hiomaan taitoja, testauttamaan kuntoa tai tutustumaan kokonaan uuteen lajiin.

Ohjatut tunnit
Yhteisöt ja tiimit
Testaukset
Ryhmäliikuntalajit

 

KISIKSEN Ohjatut tunnit (45 min)

Tähdillä merkityt lajit suosittelemme pidettäviksi tuplatunteina, jotta koko ryhmä ehtii kokeilla lajia. Suluissa ryhmän koko maksimissaan.

Frisbeegolf– Frisbeegolfin säännöt, heittotekniikat ja niksit haltuun ennen radalle siirtoa. Suomen nopeimmin kasvava harraste- ja urheilulaji (20 hlöä)Suunnistuskoulu – Tutustutaan välineistöön ja löydämme itsemme kartalta – toivottavasti (20 hlöä)
Geokätköily** – Kuka löytää maastoon piiloitetut arteet nopeiten gps laitteen avulla? (20 hlöä)
Crosstraining – Innostavassa ja monipuolisessa harjoitusmuodossa yhdistyy aerobisten ja voimaominaisuuksien harjoittelu, jonka ohjaamisesta vastaavat Kisakeskuksen ammattitaitoiset ohjaajat
Golf** – Tutustutaan golfin alkeisiin ja tunnin lopussa päästään kokeilemaan swingiä (16 hlöä)
Melonta** – Alku-opastuksen jälkeen lähdetään tutkimaan Kullaanjärveä inkkarikanooteilla (16 hlöä)
Jättikanootit** – Miehistökanootit Uppo ja Tukki siirtävät isommatkin ryhmät melomaan (20 hlöä)
KinBall – Hauska joukkuepeli jossa pelivälineenä todella iso “lentävä” pallo (40 hlöä)
Sisäkurling – Jäällä pelatun curlingin pikkuveli, tämä joukkuepeli pelataan puulattialla (16 hlöä)
Sulkapallo – Tekniikan ja sääntöjen opettelun jälkeen etsitään ryhmästänne Sulkkis-Mestari (12 hlöä)
Pickleball – Helppo ja hauska mailapeli kaikenikäisille. Opitaan perusteet ja säännöt
Salibandy – Pallonhallintaa tekniikkavinkkien avulla
Tankofutis – Pöytäfutista ihmiskoossa! Tämä peli sopii kaikille taitotasosta ja iästä riippumatta (12 hlöä)
Jättipallo – Fitball Ison jumppapallon avulla parannetaan lihaskuntoa, kehonhallintaa ja tasapainoa
Kahvakuula – Kahvakuulaharjoittelu kehittää voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta
Gladiaattorirata** – Toiminnallisella sisäradalla seulotaan ryhmästä “tosi-gladiaattorit”! (40 hlöä)
Ryhmäkisailut** – Kiperien tehtävien ratkomiseen tarvitaan koko ryhmän saumaton yhteistyö (20 hlöä)
Seinäkiipeily** – Kuka on seinän kunkku, kuka nousee katonrajaan kerta toisensa jälkeen? Laji vaatii voiman lisäksi notkeutta ja luovuutta, tehden hyvää sekä keholle että mielelle (18 hlöä)
Jousiammunta** –  Kuin Wilhelm Tell tai Robin Hood. Tutustumisen arvoinen tekniikkalaji, kehittää keskittyiskykyä ja kehonhallintaa (18 hlöä)
Parkour** – fyysistä treenaamista, pelkojen voittamista ja hauskaa yhdessäoloa (25 hlöä)
Minitennis – Helpotettu muoto tenniksestä, paljon onnistumisia nopeaa kehittymistä, sopii kaikenikäisille (10 hlöä)
Tennis – Perinteekkään lajin perustekniikat haltuun
Sauvakävelytekniikka – Opi niksejä, joilla saat lisää tehoa sauvakävelyyn.
Lumikenkäily** – Helpotusta lumessa liikkumiseen – tehdään retki opiston maastossa (20 hlöä)

OMAN ohjaajan johdolla

Näihin lajeihin lainaamme välineet jos opetus tapahtuu ryhmän oman ohjaajan johdolla.

Ulkona
Valokuvasuunnistus, Frisbeegolf, Monitoimikenttä, Beachvolley, Tennis, Uinti, Soutu, Luontopolku, Jalkapallo, Pihapelit ja -leikit, Kalastaminen, Perinnepelit

Sisällä
Jättitrampoliini, Sulkapallo, Sähly, Sisäbingosuunnistus, Kuntosali, Lentopallo ym.

Yhteisöt ja tiimit

Työyhteisön ryhmäyttäminen – Tiimihenkeä kohentavia tehtäviä, joissa ryhmä yhdessä kohtaa ja ratkaisee haasteet
Ryhmäkisat – Kevyttä leikkimielistä yhdessäkisailua
Ryhmäsawotta – Ratkotaan ryhmänä hauskoja ongelmatehtäviä ja koko ryhmä osallistuu tehtäviin

Testaukset

Polkupyöräergometritesti – Kuntoilijoille tarkoitetulla epäsuoralla polkupyörätestillä arvioidaan kestävyyskuntoa
UKK-Kävelytesti – Testitulokset kertovat testattavan aerobisen kunnon suhteessa terveyteeen ja toimintakykyyn
Lihaskuntotesti – Voit testata fyysisiä ominaisuuksia sekä lajikohtaisesti, että yleisellä tasolla

Ryhmäliikuntalajit

Nia© – inspiroivan musiikin ja monipuolisten liikkeiden avulla toteutuva eri tanssi- ja kamppailulajeista ja kehon huollosta koostuva liikuntamuoto

SeasonalYoga© – vuodenaikojen ja vuorokausi-rytmin vaihteluun pohjautuvaa pehmeää dynaamista yogaharjoittelua yhdistäen kehon, mielen ja energian tuntemuksen

SeasonalPilates© – harjoittaa kehotietoisuutta, voimaa, liikkuvuutta ja vahvistaa kehon korsettia ja vähentää selän kuormittavuutta vuodenaikoihin ja luonnon muuttuvaan energiaan pohjaituen

Spirals© Pilatekseen ja tanssiliikuntaan pohjautuva harjoitus sisältää inspiroivan musiikin tahdissa liikkuvuus-, koordinaatio- ja tasapainoharjoitteita

Yogavenyttelyssä käytetään yogan perinteisiä liikemuotoja ja hengitystekniikkaa

ChiBall© on lempeä, kehoa ja mieltä inspiroiva kevyt, mutta tehokas liikuntamuoto. Siinä liikutaan pehmeän ja aromaattisen pallon kanssa, joka tuo harmoniseen liikuntaan mielekkyyttä ja ohjaa kehon liikeratoja. ChiBall harjoittelussa seurataan vuodenaikojen vaihtelua kohti tasapainoa, hyvinvointia ja harmoniaa

Asahi Health© -tunnilla yhdistyvät sekä itämaisen, että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskasta nilkkoihin, pehmeillä liikkeillä hengityksen kannattelemina. Asahi-terveysliikunta on tarkoitettu sekä ennalta ehkäiseväksi, että jo syntyneitä ongelmia hoitavaksi

Taiji on vanha kiinalainen taistelutaito. Se tunnetaan nykyisin terveyttä edistävänä liikuntana, jonka hitaat pehmeä liikkeet sopivat kaikenikäisille ja -kuntoisille. Taiji rauhoittaa mieltä sekä kehittää tasapainoa ja henonhallintaa

Tasapainoradalla harjoitetaan kehoa ja tasapainoasistia monien hauskojen, hyödyllisten ja monipuolisten harjoitteiden avulla

FlowTonic© on uusi harjoitusmenetelmä, jossa kehitetään kehon liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa sileiden tyynyjen avulla. FlowTonic© -tyynyjä voidaan hyödyntää mm. kehon keskivartaloa vahvistettaessa, pehmeiden ja notkeutta edistävien harjoitteiden avulla

Gymstick©-liikuntavälineen avulla horjutetaan tasapainoa ja vahvistetaan koko kehoa toiminnallisten lihaskuntoharjoitteiden avulla. Gymstick-liikuntatunnin teemaksi voi valita eri vaihtoehtoja: Gymstick-Pilates: kehonhallintaa- ja huoltoa. Gymstick-Muscle: tehokas ja toiminnallinen lihaskuntotunti + venyttely. Gymstick-Circuit: helppo ja hauska kiertoharjoittelu + venyttely. Gymstick-Cardio: vauhdikas askelsarja lämmittely ja lihaskunto + venyttely

Functional training – Toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Functional training mahdollistaa tehokkaamman harjoittelun lyhyessä ajassa! Sen keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Välineinä käytetään mm. kahvakuulia, fitballia, voimatankoja, step-penkkejä jne.

Zumba© tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssi-muotoihin, kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja flamenco. Tunti koostuu intervallityyppisestä ohjelmasta, jossa osa liikkeistä tehdään nopealla, osa hitaammalla tempolla. Liikkeet kohdistuvat yksittäisten kehonosien sijasta koko vartaloon.

HIIT – High Intensity Interval Training on suomeksi kovatehoista intervalli harjoittelua. Tunnilla tehdään liikkeitä koko keholle aikaa vastaan  ja nopealla intensiteetillä. Pääset kehittämään kestävyyttä, räjähtävyyttä, lihasvoimaa, sekä parantamaan maksimaalista hapenottokykyä. Kova, monipuolinen ja sykettä nostava tunti joka sopii kaikille. (kuntotasoon nähden sovelletaan liikkeitä ja jokainen tekee omalla tahdillaan)