ohjatusti

Kisakeskuksessa on mahdollista osallistua liikunnan ammattilaisten ohjaamille laji- tai harrastekursseille tai harrastaa omaehtoista liikuntaa vapaana olevissa sisähalleissa, pallokentillä sekä luonnossa. Lajivalikoima on runsas ja mielenkiintoinen! Tervetuloa hiomaan taitoja, testauttamaan kuntoa tai tutustumaan kokonaan uuteen lajiin. Ohjatut tunnit varattava erikseen. 

KISIKSEN Ohjatut tunnit (45-90MIN)

*  lajit suosittelemme pidettäviksi tuplatunteina, jotta koko ryhmä ehtii kokeilla lajia. Suluissa ryhmän suurin mahdollinen koko.

luontoliikunta

Haitarin sisältö

Frisbeegolfin säännöt, heittotekniikat ja niksit haltuun ennen radalle siirtoa(20 hlöä)

Tutustutaan välineistöön ja karttamerkkeihin (20 hlöä)

Kuka löytää maastoon piiloitetut aarteet ensimmäisenä gps -laitteen avulla? (20 hlöä)

Tutustutaan matalalla kynnyksellä golfin saloihin urheiluopiston alueella (16 hlöä)

Sauvakävelytekniikkaan tutustuminen (25 hlöä)

maila- ja pallopelit

Haitarin sisältö

Tekniikan ja sääntöjen opettelua pelaten (12 hlöä)

Helppo ja hauska mailapeli kaikenikäisille. Opitaan perusteet ja säännöt (12-18 hlöä)

Hauska joukkuepeli jossa pelivälineenä todella iso “lentävä” pallo. Vaatii kaikilta pelaajlta yhteistyötaitoja (12-18 hlöä)

Opetellaan koripallon lajitekniikoita hauskojen pelien ja leikkien avulla (20hlö)

Pallonhallintaa ja tekniikkavinkkejä pelin lomassa (30 hlöä)

Pöytäfutista ihmiskoossa! Tämä peli sopii kaikille taitotasosta ja iästä riippumatta (14-20 hlöä)

Hauska mutta vaativa pallopeli, jossa kaksi kahden hengen joukkuetta pelaa toisiaan vastaan ja pyrkii pompauttamaan pallon kädellä trampoliinin kautta ilmaan niin, että vastustajajoukkue ei osu palloon.

leikit, kisailut & tarkkuus

Haitarin sisältö

Koukuttava tarkkuuslaji. Vaatii hyvää keskittymiskykyä (18 hlöä)

Kiperien tehtävien ratkomiseen tarvitaan koko ryhmän saumaton yhteistyö (20 hlöä)

Temmpuradassa yhdistellään taitoa, tasapainoa, koordinaatiota, voimaa ja liikkuvuutta erilaisten esteiden ja haasteide parissa (20 hlöä)

Toiminnallisella sisäradalla seulotaan ryhmästä “tosi-gladiaattorit”! (30 hlöä)

Otetaan mittaa toisista joukkueista leikkimielisten lajien parissa (30hlö)

Joukkueella on 30 tai 60 minuuttia aikaa suorittaa paineen alla erilaisia tehtäviä, jotka vaativat ongelmanratkaisukykyä ja yhteistyötä.

elämysliikunta

Haitarin sisältö

Alku-opastuksen jälkeen lähdetään tutkimaan Kullaanjärveä inkkarikanooteilla (16 hlöä)

Miehistökanootit Uppo ja Tukki siirtävät isommatkin ryhmät melomaan (20 hlöä)

Voita itsesi seitsemän metrin seinällä! (18 hlöä)

Tutustutaan lumikenkäilyn perusteisiin ja tekniikkaan (20 hlöä)

Liikkumisen taitoa ja taidetta paikasta A pisteeseen B (25 hlöä)

kehon & mielen hyvinvointi

Haitarin sisältö

Ison jumppapallon avulla parannetaan lihaskuntoa, kehonhallintaa ja tasapainoa (15 hlöä)

Tutustu kahvakuulaan ja opi treenaamaan monipuolisia voimaa ja kehonhallintaa vaativia liikkeitä. (16 hlö)

Tasapainoradalla harjoitetaan kehoa ja tasapainoasistia monien hauskojen, hyödyllisten ja monipuolisten harjoitteiden avulla.

Joogavenyttelyssä käytetään yogan perinteisiä liikemuotoja ja hengitystekniikkaa

ChiBall© on lempeä, kehoa ja mieltä inspiroiva kevyt, mutta tehokas liikuntamuoto. Siinä liikutaan pehmeän ja aromaattisen pallon kanssa, joka tuo harmoniseen liikuntaan mielekkyyttä ja ohjaa kehon liikeratoja. ChiBall harjoittelussa seurataan vuodenaikojen vaihtelua kohti tasapainoa, hyvinvointia ja harmoniaa

Toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Functional training mahdollistaa tehokkaamman harjoittelun lyhyessä ajassa! Sen keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Välineinä käytetään mm. kahvakuulia, fitballia, voimatankoja, step-penkkejä jne.

Flowtonic on harjoitusmenetelmä, jossa kehitetään kehon liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa sileiden tyynyjen avulla. FlowTonic© -tyynyjä voidaan hyödyntää mm. kehon keskivartaloa vahvistettaessa, pehmeiden ja notkeutta edistävien harjoitteiden avulla

High Intensity Interval Training on suomeksi kovatehoista intervalli harjoittelua. Tunnilla tehdään liikkeitä koko keholle aikaa vastaan  ja nopealla intensiteetillä. Pääset kehittämään kestävyyttä, räjähtävyyttä, lihasvoimaa, sekä parantamaan maksimaalista hapenottokykyä. Kova, monipuolinen ja sykettä nostava tunti joka sopii kaikille. (kuntotasoon nähden sovelletaan liikkeitä ja jokainen tekee omalla tahdillaan)

Gymstick -liikuntavälineen avulla horjutetaan tasapainoa ja vahvistetaan koko kehoa toiminnallisten lihaskuntoharjoitteiden avulla. Gymstick-liikuntatunnin teemaksi voi valita eri vaihtoehtoja: Gymstick-Pilates: kehonhallintaa- ja huoltoa. Gymstick-Muscle: tehokas ja toiminnallinen lihaskuntotunti + venyttely. Gymstick-Circuit: helppo ja hauska kiertoharjoittelu + venyttely. Gymstick-Cardio: vauhdikas askelsarja lämmittely ja lihaskunto + venyttely

OMAN ohjaajan johdolla

Näihin lajeihin vuokraamme välineet mikäli opetus tapahtuu ryhmän oman ohjaajan johdolla.

Ulkona
Valokuvasuunnistus, Frisbeegolf, Monitoimikenttä,
Beachvolley, Tennis, Uinti, Soutu, Luontopolku, Jalkapallo, Pihapelit ja
-leikit, Kalastaminen, Perinnepelit

Sisällä
Sulkapallo, Sähly, Sisäbingosuunnistus, Kuntosali, Lentopallo ym.

Testaukset

UKK-Kävelytesti – Testitulokset kertovat testattavan aerobisen kunnon suhteessa terveyteeen ja toimintakykyyn
Lihaskuntotesti – Voit testata fyysisiä ominaisuuksia sekä lajikohtaisesti, että yleisellä tasolla